SHUNYATA RESEARCH


Shunyata Research
HYDRA TRITON v3 + Σ SIGMA NR




HighFidelity.pl 10/2017- tekst i zdj璚ia Wojciech Pacu豉

Oryginalny tekst recenzji TUTAJ



Boom na podzespo造 s逝膨ce do poprawy jako軼i napi璚ia zasilaj帷ego jest faktem. Jeszcze rok, najwy瞠j dwa lata temu wi瘯szo嗆 oferowanych do testu produkt闚 stanowi造 odtwarzacze plik闚 audio lub urz康zenia z nimi zwi您ane oraz kable sygna這we. Wcze郾iej by造 to wzmacniacze i gramofony. Na niezmiennym poziomie od zawsze utrzymuj si propozycje dotycz帷e kolumn g這郾ikowych. Teraz jakie 25% wszystkich zapyta o test to kable zasilaj帷e, kondycjonery napi璚ia zasilaj帷ego i akcesoria z nimi zwi您ane, np. platformy antywibracyjne i pasywne filtry RFI/EMI.

R闚nolegle dosz這 do zmian j瞛ykowych, a mianowicie do przesuni耩 znaczeniowych. Przez lata kabel stosowany do przesy豉nia energii elektrycznej nazywany by kablem elektroenergetycznym, co notuje chocia瘺yEncyklopedia Gazety Wyborczejz 2005 roku. Termin ten obejmuje wszystkie rodzaje kabli tego typu. W powszechnym u篡ciu, na okre郵enie kabli s逝膨cych do zasilania urz康ze pr康em przemiennym 230 V/50 Hz (wcze郾iej 220 V/50 Hz) stosowano sformu這wania ‘kabel zasilaj帷y’ lub ‘kabel sieciowy’; to ostatnie w nawi您aniu do ‘sieci energetycznej’, czyli zasilaj帷ej. Wcze郾iej m闚iono tak瞠 o ‘sznurze elektrycznym’ – 豉dne, prawda?

Nietrudno jednak zauwa篡, 瞠 ‘sie’ obecnie oznacza co innego, przynajmniej w powszechnym odczuciu – m闚i帷 ‘sie’ my郵imy o ‘sieci internetowej’. Tak wi璚 miano ‘kabel sieciowy’ oznacza dzi najcz窷ciej kabel ethernetowy z wtyczkami RJ45, a nie kabel s逝膨cy do zasilania urz康ze. Proponuj wi璚, i sam b璠 si stara tego trzyma, aby kable tego typu nazywa ‘kablami zasilaj帷ymi AC’, gdzie ‘AC’ dodatkowo zaw瞛i pole znaczeniowe tylko do kabli zasilaj帷ych pr康u przemiennego, w domy郵e: 230 V/50 Hz, 120 V/60 Hz i innych. Na tej samej zasadzie b璠 m闚i o ‘kondycjonerze napi璚ia zasilaj帷ego AC’, ‘listwie zasilaj帷ej AC’ oraz ‘filtrze – pasywnym lub aktywnym – napi璚ia zasilaj帷ego AC’. I dopiero w tek軼ie, w kolejnym powt鏎zeniu zak豉dam mo磧iwo嗆 opuszczenia element闚 opisowych, zostawiaj帷 same: ‘kabel’, ‘kondycjoner’ i ‘filtr’.

AKCJA – REAKCJA

Wracaj帷 do boomu na tego typu produkty – zasadne jest pytanie o jego przyczyn. Najprostsza odpowied jest taka: bo jest na to moda. A mody w audio maj si 鈍ietnie, czym nasza bran瘸 nie odr騜nia si od innych. Moda wzmaga popyt i buduje w kupuj帷ym poczucie wyj徠kowo軼i. Opr鏂z mody musz jednak zaistnie inne przyczyny, kt鏎e t mod wywo逝j i legitymizuj. I to one s znacznie ciekawsze.

Jak si wydaje najwa積iejsza zwi您ana jest z drastycznym pogorszeniem warunk闚 w jakich przesy豉na jest energia elektryczna. Najbardziej destrukcyjny jest wszechobecny szum wysokocz瘰totliwo軼iowy, generowany przez urz康zenia nadawcze r騜nego typu, np. telefonii kom鏎kowej i Wi-Fi. Problemem jest te obecno嗆 tanich zasilaczy impulsowych, kt鏎e generuj mn鏀two „鄉iecia” wyrzucanego w stron sieci zasilaj帷ej. I, wreszcie, coraz cz窷ciej spotykany przesy sygna逝 internetowego przez sie zasilaj帷, generuj帷y w niej napi璚ie sta貫 i szumy.

Wa積a jest i reakcja na te problemy. Od lat prowadzone by造 badania nad sposobami eliminacji zak堯ce i uda這 si wypracowa wiele rozwi您a stosowanych w przemy郵e – g堯wnie telekomunikacyjnym, medycznym i obronnym. To tam zainwestowano w projekty tego typu najwi瘯sze pieni康ze i uzyskano najlepsze wyniki, publikowane regularnie w materia豉ch uczelni i instytut闚 badawczych. To na ich bazie specjali軼i audio projektowali w豉sne filtry, kable i kondycjonery. Zmuszeni byli jednak je zaadaptowa. Okaza這 si bowiem, 瞠 nie da si uk豉d闚 przemys這wych przenie嗆 wprost do audio. Wi璚ej o tym fascynuj帷ym procesie przeczytaj pa雟two w artykule Magia systemu: Verictum(„High Fidelity”, No. 158, sierpie 2017).

HYDRA TRITON v3

SHUNYATA RESEARCHjest jednym z najbardziej do鈍iadczonych producent闚 audio, specjalizuj帷ych si w filtracji napi璚ia zasilaj帷ego AC, zar闚no w kondycjonerach, filtrach, jak i kablach. Po raz pierwszy kondycjoner napi璚ia zasilaj帷ego AC Hydra Model-8 z dedykowanym mu kablem zasilaj帷ym AC Anaconda Helix Alpha testowa貫m jedena軼ie lat temu (czytajTUTAJ). Komplet ten zosta w闚czas skupiony przez Ry鄂a B., cz這nkaKrakowskiego Towarzystwa Sonicznegoi jest z nim do dzi. Z kolei w 2014 roku s逝cha貫m jego bardziej rozbudowanej, nowszej wersji, modeluHydra Triton, tym razem z kompletem kabli zasilaj帷ych.

W roku 2017 firma zaproponowa豉 najnowsz wersj tego kondycjonera z dopiskiem v3, kt鏎y wygl康a i r闚nie du穎 wa篡 jak klasyczny, du篡 wzmacniacz mocy. Wyposa穎no go w osiem gniazd zasilaj帷ych typu Schuko (CEE 7/4, niem.Schutzkontakt), po陰czonych r闚nolegle po dwa. Tworz one cztery oddzielnie chronione i filtrowane zestawy, ka盥y o maksymalnym poborze pr康u 16 A. Obok umieszczono znakomity, elektrohydrauliczny wy陰cznik, kt鏎y jest cz窷ci zabezpieczenia nadpr康owego. Wa積e: nie nale篡 go traktowa jak wy陰cznika „master” dla ca貫go systemu.

Do testu otrzymali鄉y kondycjoner Hydra Triton v3 wraz z kompletem niemal identycznych kabli sieciowych – jeden do samego kondycjonera, jeden dla odtwarzacza CD, jeden dla przedwzmacniacza liniowego i jeden dla wzmacniacza mocy. „Niemal” dlatego, 瞠 kabel pod陰czany do zamontowanego w 軼ianie gniazdka zasilaj帷ego od strony kondycjonera zako鎍zony jest wtykiem IEC C19 (prostok徠nym) o wi瘯szej wytrzyma這軼i pr康owej (16 A/230 V) ni klasyczne wtyki stosowane w sprz璚ie audio. Pozosta貫 kable otrzyma造 znane nam wszystkim wtyki C13 o pr康zie znamionowym 10 A.

Shunyata Research to firma o ogromnym do鈍iadczeniu w projektowaniu i budowaniu produkt闚 s逝膨cych do zasilania i filtrowania napi璚ia zasilaj帷ego, jest te w豉軼icielem wielu patent闚 z tym zwi您anych. Wypracowa豉 ca造 zesp馧 technik, kt鏎e w kolejnych wersjach swoich produkt闚 poprawia, co jaki czas proponuj帷 co nowego. Ka盥e z nowych opracowa oznacza stosownym akronimem, co mo瞠 si wydawa przesad – jest ich mn鏀two. Rozumiem jednak marketingow stron tych zabieg闚 – do niedawna wi瘯szo嗆 meloman闚 negowa豉 konieczno嗆 stosowania odpowiednich element闚 zasilaj帷ych, firmy musia造 si wi璚 czym odr騜ni. Nie inaczej jest w „trzeciej” Hydrze.

Technika

W bardzo sensownie napisanej instrukcji u篡tkowania przedstawia ona najwa積iejsze techniki, z ich kr鏒kim opisem: DTCD Designed, CCI Noise Reduction, QR/BB oraz NIC Noise Reduction, CGS, CopperCONN Outlets, ZPP-DS Distribution Bus, ArNi Conductors, VTX Geometry, SFF-50 – 瞠by wymieni tylko te najwa積iejsze. Systematycznie s one om闚ione zar闚no w instrukcji, jak i na stronie internetowej, postaram si wi璚 poda tylko ich kr鏒k syntez.

Prace projektowe prowadzone s w Shunyacie przy u篡ciu miernik闚 i analizator闚 i dopiero kiedy wszystko jest pod wzgl璠em elektrycznym zgodne z za這瞠niami i bezpiecze雟twem, nast瘼uje seria ods逝ch闚. Pomiary prowadzi si za pomoc analizatora Dynamic Transient Current Delivery (DTCD). O t逝mienie szumu wysokocz瘰totliwo軼iowego dba Noise Isolation Chamber, czyli wielowarstwowa komora z ferroelektrycznym granulatem ZrCa-2000 umieszczonym w obudowie, na obwodzie kabla. W kondycjonerze tym dba si nie tylko o to, aby szum nie przedostawa sidourz康ze z zewn徠rz, ale tak瞠 aby nie zak堯ca造 si onenawzajem(system Component-to-Component Interference).

Gniazda zasilaj帷e AC wykonane s z miedzi o wysokiej czysto軼i (CopperCONN Outlet), podobnie jak po陰czenia pomi璠zy nimi, wykonane z grubych szyn z miedzi OFC (ZPP-DS Distribution Bus). Tam, gdzie potrzebny by gi皻ki przew鏚 zastosowano kabel w豉snego pomys逝 z miedzi o najwy窺zej certyfikowanej czysto軼i OFE C10100, tj. monokrystaliczne kable Ohno (ArNi) o geometrii VTX, czyli „wirtualnej” rurki. Dzi瘯i temu pr康 przewodzony jest tylko na powierzchni kabla, a minimalizowane s pr康y wirowe i efekt nask鏎kowy.

I wreszcie problem drga. Nie wiem, czy pa雟two zwr鏂ili na to uwag, ale od lat testuj帷 listwy i kondycjonery ustawiam je na platformach antywibracyjnych i stopach antywibracyjnych. Przez d逝gi czas co poniekt鏎zy uwa瘸li mnie za nawiedzonego wariata, a w najlepszym razie tylko wariata. Z czasem okaza這 si jednak, 瞠 to, co dziesi耩 lat temu m闚i mi pan Ken Ishiguro (Acoustic Revive), a co ja stara貫m si mie na uwadze, jest prawd: drgania wp造waj negatywnie nie tylko na podzespo造 elektroniczne, ale tak瞠 na przewodniki ORAZ elementy zwi您ane z zasilaniem. Dzisiaj to co oczywistego, da si to zmierzy, ale w闚czas by豉 to rewelacja i 豉twy cel dla tzw. „obiektywist闚”, b璠帷ych – w mojej opinii – zwyk造mi ignorantami.

Przekonywa豉 do tego r闚nie Shunyata Research. Aby spe軟i swoje w豉sne postulaty, zamkn窸a kondycjoner Triton Hydra v3 w sztywnej, stalowej skrzyni z aluminiowym fontem. 圭ianki, tam gdzie to by這 konieczne, wyt逝mi豉. Niegdy jej kondycjonery sta造 na specjalnie dla nich przygotowanych kolcach. Nie wiem, czy to w豉郾ie o to chodzi, ale kolce okazuj si tylko p馧鈔odkiem i lepiej sprawdzaj si inne, te sztywne elementy t逝mi帷e drgania. W swoich najnowszych produktach firma ta zastosowa豉 bowiem produkowane przez siebie n騜ki SSF-50.

Testowany kondycjoner ma jeszcze jeden element poprawiaj帷y brzmienie systemu, niezale積y od filtracji napi璚ia zasilaj帷ego – Chassis Ground System (CGC). Nie wiem, czy pa雟two pami皻aj, ale wi瘯szo嗆 produkt闚 z niewielkich japo雟kich firm wyposa瘸 si w osobny zacisk po陰czony z obudow. Mo瞠my go po陰czy z zaciskiem (obudow) innych produkt闚 i w ten spos鏏 zminimalizowa r騜nice ich potencja堯w, czyli zmniejszy pr康 wyr闚nawczy p造n帷y w 篡le ochronnej. CGC w Shunyacie to cztery zaciski g這郾ikowe, do kt鏎ych mo瞠my pod陰czy obudowy ca貫go systemu. Odpowiednie kable oferowane s przez producenta, ale mo積a do tego celu u篡 dowolnego, byle grubego, kabla.

Σ SIGMA NR

Kable zasilaj帷e AC Σ Sigma NR nale膨 do topowej serii kabli Shunyata Research o nazwie Σ Sigma; upraszczaj帷 b璠 u篡wa nazwy Sigma NR. Cz窷 zastosowanych w nich rozwi您a jest wsp鏊nych z kondycjonerem, np. geometria kabli VTX, a przewodniki s z miedzi Ohno (ArNi). Kable s bardzo grube, ale niezwykle gi皻kie – poszczeg鏊ne linki s ze sob splecione tworz帷 co w rodzaju „kosza” wok馧 pustego 鈔odka. Zako鎍zone s produkowanymi samodzielnie wtykami CopperCONN, ze stykami z miedzi OFC. S one otoczone materia貫m t逝mi帷ym drgania, kt鏎y u豉twia ich wpinanie i wypinanie. Na wtyku Schuko szarymi kropkami zaznaczono pin „gor帷y” – aby wykorzysta w pe軟i potencja kabli, nale篡 si tego trzyma.

System o kt鏎ym mowa jest jednym z najdro窺zych, jakie mo積a znale潭 na rynku. Zawsze jednak mo瞠 by lepiej, prawda? Z tego chyba za這瞠nia wyszli te konstruktorzy tej ameryka雟kiej firmy i zaproponowali system na bazie Tritona v3 nazwany Hydra Reference Stack. W sk豉d tej triady wchodz: kondycjoner Triton v3, pasywny filtr napi璚ia zasilaj帷ego AC Typhon QR oraz kondycjoner DPC-6 v3, przeznaczony wy陰cznie dla 廝鏚e cyfrowych, przede wszystkim opartych na komputerach. Typhon pe軟i rol dodatkowego filtra wpinanego do Tritona, podobn jakAcoustic Revive RPC-1orazQualia Physic Q1.

Metodologia testu

Kosztuj帷y 103320 z system Shunyaty por闚nywa貫m do systemu referencyjnego, na kt鏎y sk豉daj si: kable Acrolink Mexcel 7N-PC9500(軼iana-listwa, przedwzmacniacz Ayon Audio Spheris III, wzmacniacz mocy Soulution 710), kableAcoustic Revive Power Reference Triple-C(odtwarzacz CD Ancient Audio Lektor AIR V-edition) oraz listwaAcoustic Revive RTP-4UE Ultimate, stoj帷a na platformieAsura Quality Recovery System Level 1. Ca這嗆 kosztuje ok. 100000 z.

Wci捫 篡wy w mojej pami璚i by system polskiej firmy Verictum, w kt鏎ym mia貫m listw zasilaj帷, komplet kabli zasilaj帷ych oraz pasywny filtr napi璚ia zasilaj帷ego, do kt鏎ego te postaram si odnie嗆; ca這嗆 kosztowa豉 178000 z.

Obydwa systemy zasilaj帷e pod陰czone by造 do gniazd Furutecha, po陰czonych r闚nolegle z osobn lini zasilaj帷, biegn帷 od osobnego bezpiecznika AHP. Ods逝ch polega na wielokrotnym por闚naniu A/B/A. Poniewa ka盥e wy陰czenie urz康ze lampowych – odtwarzacz CD i przedwzmacniacz – wymaga kilku minut na ustabilizowanie si ich parametr闚, por闚nanie nie by這 natychmiastowe. Dodam, 瞠 nie korzysta貫m z systemu CGC.

Jak m闚i貫m, kondycjoner nale篡 traktowa jak klasyczne urz康zenie, np. wzmacniacz. Kondycjoner stan掖 wi璚 na swoich n騜kach na g鏎nej p馧ce stolika Finite Elemente Pagode Edition.

Ods逝ch

O zmianach wprowadzanych przez system zasilaj帷y Shunyata Research z 豉two軼i mo積a powiedzie, 瞠 ich skala oraz rodzaj s podobne do tego, jakby鄉y wymienili 廝鏚這 sygna逝 w systemie, tj. posiadany przez nas gramofon lub odtwarzacz CD na inny. Por闚nuj帷 go do systemu odniesienia powiedzia豚ym, 瞠 by豉by to wymiana na r闚nowa積e 廝鏚這, ale o znacz帷o zmienionym charakterze brzmienia. Z kolei w por闚naniu do ta雟zych, nie tak zaawansowanych technologicznie rozwi您a, ale z dobrze graj帷ym, przemy郵anym systemem audio by豉by to zmiana por闚nywalna do przej軼ia z wysokiej klasy gramofonu na ta鄉 „master” gran z magnetofonu szpulowego.

Przywo逝j te dwie kategorie 廝鏚e, bo cho laikom mo瞠 si wydawa, 瞠 mowa o to窺amym brzmieniu, bo przecie najlepsze t這czenia powinny byanalogiemta鄉y-matki, to w rzeczywisto軼i m闚imy o dw鏂h, r騜nych 鈍iatach. Maj帷ych wsp鏊ne atrybuty, ale jednak o znacz帷o odmiennej realizacji wielu z nich. Podobnie jak ta鄉a-master, system Shunyaty oferuje kompleksowy przekaz w kt鏎ym mniej licz si detale i szczeg馧y, w kt鏎ym nie skupiamy si na poszczeg鏊nych wydarzeniach i gdzie tzw. „scena d德i瘯owa”, czyli spos鏏 prezentacji 廝鏚e d德i瘯u samych w sobie oraz w przestrzeni to przede wszystkim ca造 przekaznaraz, emocje z nim zwi您ane, a nie poszczeg鏊ne instrumenty lokowanych w 軼i郵e okre郵onych miejscach.

Uderzy這 mnie to od razu, zaraz po wys逝chaniu p造ty Master CD-R z nagraniami pochodz帷ymi z albumuGo Rightkwintetu Andrzeja Kurylewicza. Perkusja jest na niej nagrana – a przynajmniej tak brzmi – z pewnej odleg這軼i, tj. jak z zawieszonych nad ni mikrofon闚, bez bisko zebranych werbli, bez mikrofonu wetkni皻ego w otw鏎 stopy. Przekaz jest dzi瘯i temu niesamowicie naturalny i przypomina to, co w latach 50. i 60. robi Roy DuNann (dla przyk豉du: Sonny Rollins iWay Out West, Art Pepper iArt Pepper Meets the Rhythm Section, Andr Previn zWest Side Story).

ZGo Rightsystem odniesienia nieco promowa d德i瘯 bezpo鈔edni, wchodzi g喚biej w kreowany przekaz, przybli瘸j帷 ca這嗆 do s逝chacza. Shunyata z kolei z jednej strony oddali豉 d德i瘯 bezpo鈔edni, a z drugiej ca這嗆 powi瘯szy豉. Mocniej akcentowane pog這sy, wyra幡iejsza akustyka powodowa造, 瞠 wolumen d德i瘯u by wi瘯szy, pomimo 瞠 sam instrument nie by pokazywany w tak bezpo鈔edni i namacalny spos鏏.

Nie by to zreszt odosobniony incydent, bo w bardzo podobny spos鏏 odebra貫m wokal Cheta Bakera z kr捫ka HQCD i wiolonczel Jano鈴 Starkera z boxu XRCD24 przygotowanego przez pana Okihiko Sugano, jednego z najbardziej znanych japo雟kich realizator闚 d德i瘯u i wieloletniego dziennikarza magazynu „Stereo Sound”. Z jednej strony by造 one mniej jednoznaczne w swojej bryle, wydawa造 si mocniej wtopione w t這. Ale z drugiej wykreowane zosta造 w bardziej naturalny spos鏏 – je郵i za „naturalny” przyj望 spos鏏 prezentacji z analogowego magnetofonu szpulowego. Zreszt, co tu du穎 m闚i, tak przecie s造cha instrumenty akustyczne, tak brzmi nieamplifikowany zesp馧 jazzowy w dowolnym pomieszczeniu, nawet je郵i siedzimy bardzo blisko wykonawc闚.

Podobnie jak w systemie odniesienia, a kiedy w systemie Verictum, d德i瘯 z testowanym systemem ma niesamowicie „ciemne” t這. Wydaje si, 瞠 d德i瘯i wychodz z nico軼i, 瞠 zawisaj same w sobie, bez czego pod spodem, co bez dobrego zasilania s造cha jak nieporz康ek, chaos na kt鏎ym dopiero budowana jest muzyka. By mo瞠 dlatego 廝鏚豉 d德i瘯u by造 z Shunyat absolutnie klarowne i jednoznaczne. Pomimo 瞠 przecie nie maj mocnych bry, ich kraw璠zie wydaj si p造nnie przechodzi w otoczenie. Czym innym jest jednak to o czym m闚i, a czym innym rozmycie kraw璠zi. Tutaj 廝鏚豉 s stabilne i bardzo wyra幡e.

Przy mniej wyrafinowanym zasilaniu mo積a podkre郵i „obecno嗆” przez utwardzenie ataku lub przez ocieplenie i wypchni璚ie niskiego 鈔odka. Dostaniemy w ten spos鏏 d德i瘯 konturowy lub emfatyczny – obydwa s mocnym podkolorowaniem i oddalaj nas od 廝鏚豉. Ale te, je郵i jest to zrobione z wyczuciem, to dostajemy zalety przy zminimalizowaniu wad. Shunyata nie robi ani jednego, ani drugiego. Wydaje si bardzo neutralna w swoim podej軼iu do materia逝 muzycznego.

Jest jednak, jak m闚i, propozycj inn ni m鎩 system odniesienia z這穎ny z japo雟kich komponent闚 Acoustic Revive oraz Acrolink i ca趾owicie odmienny ni polski system Verictum. Wszystkie s znakomite, ka盥y z nich ma zalety, kt鏎ych nie maj pozosta貫 i ka盥y z nich mo瞠 stanowi podstaw absolutnie top high-endowego systemu. Co pokazuje, 瞠 audio to sztuka wyboru i m闚ienie o „d德i瘯u absolutnym” jest pr鏏 si璕ni璚ia po co, co jest poza naszym zasi璕iem.

Shunyata gra wy瞠j ni obydwa wspomniane systemy i mocniej akcentuje wysokie tony. Komplet zasilaj帷y system referencyjny jest znacznie ciemniejszy i ma mocno doci捫ony – w por闚naniu – niski 鈔odek. Ma te mocniej energetyzowany bas, ale ju jego znakomicie kontrolowane wybrzmienie oraz dynamika s na podobnym poziomie. A to znaczy, 瞠 jest to kontrola i dynamika na najwy窺zym poziomie. Verictum jest znacznie s這dszy, gra w „z這ty” spos鏏. Jego niski bas ma wi璚ej „drewna” w brzmieniu i wa積iejsze s w nim barwy ni absolutna kontrola. Ca這嗆 brzmi z nim w bardziej mi瘯ki i aksamitny spos鏏. System referencyjny HF wydaje si przy nim czasami troch nieokrzesany.

Je郵ibym mia por闚nywa te systemy do 廝鏚e sygna逝, to Shunyacie blisko by by這 do odtwarzaczy plik闚 audio firmy Linn, Verictum doLumina, system referencyjny by豚y gdzie w pobli簑 serwera i odtwarzacza w jednymFidata HFAS1-S10U. Wszystkie trzy znakomite, ka盥y inny. Kolumny? – Prosz bardzo: system referencyjny to gesto嗆 i nasycenieHarbeth闚, Verictum to pi瘯noFranco Serblina, a Shunyata by豉by odpowiednikiem g喚bi i rozdzielczo軼iYG Acoustics.

Podsumowanie

Ze wszystkich system闚 jakie znam, przeznaczonych do zasilania urz康ze audio, Shunyata Research z kondycjonerem Triton v3 i kablami Σ Sigma NR jest najbardziej neutralny. Ma niesamowit 豉two嗆 otwierania przed nami okna na inn rzeczywisto嗆. Systemy wspomnianych firm przynosz d德i瘯 do nas, pokazuj bliskie, namacalne 廝鏚豉, daj pokaz nasycenia 鈔odka, szczeg鏊nie niskiego.

Shunyata zatrzymuje si w p馧 gestu, jakby pami皻aj帷, 瞠 nawet siedz帷 kilka metr闚 od pot篹nego fortepianu Steinwaya to nie jest d德i瘯 na wyci庵ni璚ie r瘯i, poniewa powi您any jest z akustyk i rewerbacjami pomieszczenia. Doskonale pokaza to niedawny koncert Ivo Pogoreli潻 w krakowskim ICE, w czasie kt鏎ego siedzia貫m dwa metry od fortepianu na kt鏎ym grano z takimi emocjami i niemal瞠 z w軼iek這軼i, 瞠 w przerwie specjalna ekipa musia豉 reanimowa instrument. Nawet w闚czas d德i瘯 nie by „namacalny”, ani „g瘰ty”. Raczej ekstremalnie dynamiczny – co Shunyata robi na poczekaniu.

Mo積a to oczywi軼ie zrobi inaczej i b璠zie to uprawomocnione, czasem mo瞠 nawet lepsze. M闚imy przecie o re-kreacji, od-tworzeniu i rejestracji, a jest to przecie osobna dziedzina sztuki i wydarzenie niezale積e od wydarzenia przed mikrofonami. Z systemami o kt鏎ych m闚i貫m dostaniemy ni窺zy d德i瘯, mocniejszy niski 鈔odek i ciemniejsz g鏎. Instrumenty b璠 bardziej tre軼iwe i mocniej wyodr瑿niane jako osobne byty.

Ale 瘸den z tych, kt鏎e s造sza貫m, mo瞠 poza pe軟ym okablowaniemSitech Power Triple Crown, nie pokazywa tak naturalnej przestrzeni, tak du瞠go wolumenu. Shunyata Research to najbardziej neutralny system zasilaj帷y, jaki w 篡ciu s造sza貫m. Nie dla wszystkich, nie dla ka盥ego systemu. Jak wszystko w audio. Ale w synergicznym systemie b璠zie jedynym mo磧iwym wyborem, wszystkie inne b璠 si wydawa造 podbarwione.

na g鏎
© 2003-2014 FAST 鏚. Wszystkie u篡te znaki towarowe s zastrze穎ne i nale膨 do ich prawnych w豉軼icieli.
powr鏒 na stron g堯wn na g鏎
 
PREVIOUS
(left arrow key)
NEXT
(right arrow key)
CLOSE (Esc)