DCS


Hi-Fi+
Network Player of the Year
2016


The Absolute Sound
Editors Choice
2016


The Absolute Sound
Editors Choice
2015


Stereophile
Product Of The Year
2014

 

dCS Vivaldi - przetwornik C/A

dCS Vivaldi

Przetwornik C/A Vivaldi wykorzystuje najnowszą wersję przełomowej technologii opracowanej przez dCS, w skład której wchodzą: najnowsza generacja przetwornika dCS Ring DAC™, Platforma Cyfrowego Przetwarzania Sygnału oraz Układ Zegara, co czyni z niego serce cyfrowego systemu audio, gwarantującego znakomite brzmienie z każdego źródła sygnału cyfrowego.

Unikalna architektura legendarnego przetwornika dCS Ring DAC™ łączy w sobie wyjątkową liniowość z bardzo dużą szybkością pracy co pozwala oferować w pełni 24-bitową jakość brzmienia, nawet na niskich poziomach sygnału. Najnowsza generacja naszego przetwornika Ring DAC™ charakteryzuje się licznymi udoskonaleniami technicznymi, dzięki którym uzyskano jeszcze szerszy zakres dynamiki, niższy poziom zniekształceń jitter, lepszą separację kanałów oraz dużo większy realizm muzyki.

Potężna platforma cyfrowego przetwarzania sygnału przetwornika Vivaldi została oparta o układ programowalnych bramek FPGA, układy cyfrowego przetwarzania sygnału DSP oraz system mikrokontrolera. Wszystkie one sterowane są wspólnym kodem opracowanym przez dCS’a w Wielkiej Brytanii. Przetwornik C/A Vivaldi reprezentuje poziom state-of-the-art w świecie cyfrowego audio, odznaczając się dwukrotnie większą pojemnością obliczeniową w stosunku do poprzednich generacji urządzeń, co przełożyło się na niespotykany poziom jakości brzmienia i pomiarów.

dCC Vivaldi

Seria urządzeń dCS Vivaldi redefiniuje pojęcie state-of-the-art w kwestii odtwarzania dźwięku i ucieleśnia „bezkompromisowe” podejście do projektowania urządzeń. Ustanawia nowy standard dla cyfrowego audio, oferując niezrównany poziom doznań muzycznych.

dCS był pionierem w wykorzystaniu zewnętrznych zegarów w cyfrowych systemach audio i przeprojektowany, wielostopniowy system synchronizacji pętli fazowej (PLL) zastosowany w przetworniku Vivaldi ustanawia nowy światowy standard w dokładności i kontroli nad zniekształceniami jitter, pochodzącymi ze strumienia sygnału audio.

Przetwornik C/A Vivaldi został wyposażony w komplet wejść sygnału cyfrowego, obejmujący AES3, Dual AES, SDIF-2 i SPDIF oraz oczywiście w asynchroniczny interfejs USB 2.0. Udoskonalona cyfrowa regulacja głośności pozwala na podłączenie przetwornika bezpośrednio do wzmacniacza mocy, tak więc w znakomitej większości systemów nie będzie konieczności stosowania zewnętrznego przedwzmacniacza. Maksymalny poziom wyjściowy można ustawić na 2 lub 6 V, aby dopasować się różnych konstrukcji wzmacniaczy i zestawów głośnikowych.

Wyposażony w całkowicie nowy interfejs, zaprojektowany pod kątem obsługi wszystkich formatów wysokiej rozdzielczości, łącznie z DXD (dane 24-bitowe przy próbkowaniu 352.8 i 384kS/s) oraz DSD, zoptymalizowane formaty cyfrowe DSP, przetwornik C/A Vivaldi jest w stanie wydobyć każdy najdrobniejszy niuans i emocje zawarte w muzyce, oferując jednocześnie możliwość dopasowania brzmienia do indywidualnych preferencji słuchacza.

„Programowe” podejście firmy dCS do programowalnych układów logicznych, pozwala użytkownikom przetwornika Vivaldi na niezwykle łatwe dokonywanie aktualizacji oprogramowania, dodawanie nowych właściwości, instalowanie poprawek brzmieniowych czy adaptowanie nowych muzycznych formatów cyfrowych.

Użyty jako samodzielny przetwornik C/A lub jako część całego systemu cyfrowego odtwarzania muzyki Vivaldi, przetwornik Vivaldi zapewnia brzmienie pełne realizmu w każdej sytuacji i za każdym razem.


Cechy kluczowe

  • Wykorzystuje najnowszą generację Cyfrowej Platformy Przetwarzania Sygnału dCS, oferującą referencyjne osiągi poparte pomiarami oraz niezrównany poziom doznań muzycznych.
  • Zaprojektowany z uwzględnieniem maksymalnej elastyczności, akceptując dane audio pochodzące z różnych źródeł cyfrowych.
  • Elastyczna konfiguracja wyjść sygnału analogowego, pozwalająca dopasować przetwornik do systemów z użyciem i bez użycia przedwzmacniacza.
  • Wszechstronna architektura zegara plus tryb pracy z automatycznym zegarem, ułatwia obsługę przetwornika Vivaldi i minimalizuje zniekształcenia jitter.
  • Interfejs USB ułatwia współpracę z komputerem, akceptując sygnał PCM aż do wartości 24/192 oraz DOP (DSD ponad PCM). Interfejs pracuje w trybie asynchronicznym, co czyni przetwornik odpornym na zakłócenia jitter, generowane przez typowe dla komputerów szumiące układy zegarów.
  • Udoskonalone układy zasilaczy, zapewniają niższą temperaturę pracy i zwiększoną tolerancję na wahania napięcia zasilającego.
  • Wielostopniowe układy stabilizacji napięcia gwarantują, że czułe obwody analogowe nie są narażone na zakłócenia pochodzące z części cyfrowej.
  • Oddzielne układy zasilania części cyfrowej i analogowej w celu zapewnienia jak najczystszego napięcia zasilającego.
  • Obudowa wykonana z aluminium lotniczego, wyłożona została matami pochłaniającymi drgania, w celu ograniczenia emisji pola elektromagnetycznego i wibracji.
dCC Vivaldi dCC Vivaldi

Dane techniczne
Typ urządzenia Przetwornik cyfrowo-analogowy.
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wyjścia analogowe Poziom sygnału wyjściowego: 2V rms lub 6V rms na wszystkich wyjściach dla całego zakresu wejścia, ustawiane w menu.
  • Wyjścia zbalansowane: 1 para stereo na 2x 3-pinowych złączach męskich XLR (pin 2 = gorący, pin 3 = zimny). Wyjścia są elektronicznie regulowane i równoważone, współczynnik równowagi sygnału przy 1kHz jest lepszy niż 40dB. Impedancja wyjściowa wynosi 3Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600Ω (zalecane obciążenie 10kΩ-100kΩ).
  • Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo stereo na złączach 2x RCA Phono. Impedancja wyjściowa wynosi 52Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600Ω (zalecane obciążenie 10kΩ-100kΩ).
Wejścia cyfrowe
  • Interfejs USB 2.0 na złączu typu B. Pracuje w trybie asynchronicznym, akceptuje strumień danych PCM do 24 bitów przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s i DOP (DSD ponad PCM). Może pracować w trubie USB Audio Class 1 lub Class 2.
  • 4x AES/EBU na 3-pinowych złączach żeńskich XLR. Każde wejście akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s LUB 2x Dual AES przy 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 & 384kS/s lub dCS-kodowane DSD.
  • 3x SPDIF na złączach 2x RCA Phono i 1x BNC. Każde wejście akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s.
  • 1x SPDIF optyczne na złączu Toslink, akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2 & 96kS/s
  • 1x SDIF-2 interfejs na złaczach 2x BNC, akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2 & 96kS/s lub SDIF-2 DSD (auto-selected). If the unit is not in Master mode, this interface requires a compatible Word Clock input, locked to the data rate.
We/wy sygnału zegara
  • 3x wejścia Word Clock na złaczach 3x BNC, akceptują standardowy sygnał zegara Word Clock przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. The data rate can be the same as the clock rate or an exact multiple 0.125x, 0.25x, 0.5x, 1x, 2x, 4x, 8x) of the clock rate. Sensitive to TTL levels.
  • Wyjście Word Clock na złączu 1x BNC. W trybie Master, a TTL-compatible 44.1kHz Word Clock is available.
Szum resztkowy Lepiej niż -113dB0 @ 20Hz-20kHz nieważony (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepiej niż -115dB0, 20-20kHz.
Filtry A choice of filter responses give different trade offs between Nyquist image rejection and the phase response
Aktualizacja oprogramowania Ładowana z płyty CD-R lub poprzez interfejs USB.
Sterowanie
  • dCS Premium Remote na wyposażeniu standardowym.
  • RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
  • Nadajnik zdalnego sterowania dCS Nevo Q50, dostępny do urządzeń serii Vivaldi za dodatkową opłatą.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 lub 230V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 23 W typowo /30 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 151mm/6.0”.
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Kolor Srebrny / Czarny

dCS

 
 
Vivaldii DAC  121 460 zł     cena zawiera KGO: 1,96 zł
na górę
dCS Vivaldi - digital playback system Stereophile 01/2014

HiFi i Muzyka 01/2013

W porównaniu do zestawu Vivaldi, inne systemy muzyczne, których słuchałem – może za wyjątkiem MSB – miały skompresowaną przestrzeń, były dwuwymiarowe, suche teksturalnie i brzmiały mechanicznie. Nawet MSB brzmiał stosunkowo sucho i "technicznie", w stosunku do Vivaldi. Przy innych systemach cyfrowych, nie mogłem doczekać się powrotu do odtwarzania winyli. Dla kontrastu – zestaw Vivaldi podłączyłem bezpośrednio pod moje wzmacniacze darTZeel na cały ostatni tydzień recenzyjnych odsłuchów i pomimo, że nie mogłem wtedy słuchać płyt winylowych, wcale mi ich nie brakowało.

Michael Fremer


cała recenzja »

RAVEEN BAWA I VIVALDI (Data Conversion Systems) High Fidelity 01/2014

HiFi Advice 04/2013

System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy.

Wojciech Pacuła


cała recenzja »

VIVALDI CD/SACD TRANSPORT / DAC

HiFi i Muzyka 01/2013

Pytanie, jakie zrodziło się tego wieczoru, nie dotyczyło kwestii, czy dwuelementowy zestaw Vivaldi może zagrać lepiej niż cały komplet urządzeń Paganini. Ten fakt zaakceptowałem już po paru taktach pierwszego utworu. Jest to po prostu zupełnie inny poziom działania i rozpatrując taką konfigurację w kategoriach zwykłego odtwarzacza CD, powiedziałbym, że zwiastuje ona całkowicie nowy rozdział reprodukcji płyt CD. Nic, co wcześniej słyszałem nie jest nawet w stanie się do niego zbliżyć. Jeśli myślicie, że CD jako format odchodzi w zapomnienie, po prostu jeszcze nie słyszeliście Vivaldi’ego.

Chris Thomas


cała recenzja »

dCS Vivaldi digital playback system

The Absolute Sound 05-06/2013

Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie.

Robert Harley, The Absolute Sound 05-06/2013


cała recenzja »

The Four Seasons of dCS Super-System: Vivaldi

Audiotechnique 10/2012

The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future.

Audiotechnique Hong-Kong 10/2012


cała recenzja »

© 2003-2014 FAST Łódź. Wszystkie użyte znaki towarowe są zastrzeżone i należą do ich prawnych właścicieli.
powrót na stronę główną na górę
 
PREVIOUS
(left arrow key)
NEXT
(right arrow key)
CLOSE (Esc)